Villkor och information
På Clinique’91, Hud & Makeup Shop handlar du enkelt och tryggt och du kan själv välja hur du lägger upp din betalning med vår samarbetspartner Payson. Om du har frågor eller är osäker på något är du alltid varmt välkommen att kontakta mig på info@clinique91.se!
För att handla på Clinique’91, Hud & Makeup Shop måste du vara minst 18 år.
Betalning och priser
Betalningen sker enkelt och tryggt via vår samarbetspartner Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Du väljer själv i kassan om du vill betala med faktura, Swish, internetbank, kortbetalning eller delbetalning. Fakturor skickas till din e-post. Det är lika enkelt att handla som privatperson och som företag. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik.
Har du frågor gällande din betalning? Vänligen kontakta Paysons kundtjänst på 08-470 94 00 på vardagar mellan kl. 09:00-12:00 och 13:00-16:30. Du kan även skriva till Payson här. Du finner även svar på de vanligaste frågorna i deras FAQ: https://www.payson.se/sv/privat/faq-privatkonto/
Du kan handla både som privatperson och företag i Sverige. Du kan välja om du vill se priserna på sidan med eller utan moms. Det gör du högst upp på sidan (dator) och inne vid menyn (mobil).
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt 25 % moms. Villkor för betalning anges även i kassan. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webshopen, exempelvis fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer) eller felaktig information angående om en vara finns i lager.
Leveranser och returer
Vi erbjuder följande leveransmetoder för de fysiska produkterna som t ex packmaterial:
- Hemleverans
Fast pris 69 SEK (oavsett beställningens volym eller vikt) för leveranser inom Sverige. Din beställning skickas med PostNord och delas ut i din brevlåda eller fastighetsbox. Om paketet inte ryms i postlådan eller fastighetsboxen lämnas paketet vid dörren eller postlådan i en påse. Endast i undantagsfall kan paketet bli aviserade till ombud, t ex vid framkomlighetsproblem. Din order levereras normlat inom 2-5 vardagar inom Sverige. - Hämta kostnadsfritt på Clinique’91, Hud & Makeup salong i Uddevalla
Kostnad 0 SEK. Hämta din beställning kostnadsfritt på salongen. Efter din beställning kontaktar vi dig via mail och gör upp en tid som passar, om det är utanför ordinarie öppettider.
Leveranstiden för produkterna som skickas med post är normalt 2-5 vardagar. Om paketet går till postombud och ej löses ut och går i retur till oss, debiteras denna kostnad dig som kund. Paketet måste hämtas på postombud inom 7 dagar. Observera att om du ångrat ditt köp och vill returnera ditt paket, måste det kvitteras ut hos ombud och skicka tillbaka det till oss.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Returer
Du har enligt distansavtalslagen som privatperson (detta gäller ej företag) rätt att ångra köpet inom 14 dagar efter att du mottagit varan.
Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning meddela oss. Kontakta oss på info@clinique91.se och uppge namn och ordernummer, innan du skickar tillbaka varan. Vi skickar då ut en retursedel som du enkelt kan använda. Returfrakten kostar 49 SEK inom Sverige. Returer sker på din egen bekostnad. Om varan är defekt eller om vi har packat fel står vi självklart för returfrakten. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Vid retur ansvarar du som kund för varan, därför är det viktigt att varan inte kommer till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Produkter som är plastade skall således vara inplastade och får ej tas bort vid retur. Det är viktigt att ytter-emballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas (först efter kontakt med oss) till:
Helene Flink Hud & Makeup AB
Zachaus gränd 3
45130 Uddevalla
Sverige
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Återbetlaningen sker via vår samarbetspartner Payson. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Helene Flink Hud & Makeup AB
Zachaus gränd 3
45130 Uddevalla
Organisationsnummer: 556964-2787
E-postadress: info@clinique91.se